چرا گوشت گاو و مرغ نخوریم؟

در روایات ما آمده است که گوشت گاو سم و گوشت گوسفند شفا است، چه تحقیقاتی روی این روایت از سوی اطباء اسلامی و سنتی شده است؟

در روایات آماده است که گوشت گاو سم است، گوشت گاو حاوی مقدار زیادی اوره است، اوره متابولیک پروتئین است و در واقع ماده سمی ناشی از مصرف پروتئین‌ها به اوره تبدیل می‌گردد. پروتئین در بدن به عنوان سوخت مصرف نمی‌شود به عنوان اجزای ساختمانی عمل می‌کند. به همین علت در روایات ما مصرف بسیار پروتئین تایید نمی‌شود و بیشتر غذاهای ما باید از قند‌ها و چربی‌ها بوده و حاوی اندکی پروتئین باشد زیرا مصرف زیاد پروتئین کاهنده عمر است و باعث بیماری سلولی می‌گردد. پزشکان به بیمارانی که دچار نقرص هستند توصیه می‌کنند که گوشت قرمز مصرف نکنند اما، ما انواع مختلفی گوشت قرمز داریم به طور مثال گوشت گوسفند، گوشت شتر که آن‌ها باید جایگزین گوشت گاو شوند.

در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که از ایشان سوال شده بهترین گوشت از آن کدام حیوان است؛ حضرت در جواب فرمودند: گوشت گوسفند؛ که اگر بهتر از گوشت گوسفند بود خداوند آن را فدیه حضرت اسماعیل (ع) نمی‌نمود.

مصرف چه گوشت‌هایی را برای بیماران نقرص پیشنهاد می‌کنید؟

گوشت مرغ و ماهی برای بیمار مبتلا به نقرص مضر است، اما متاسفانه از سوی بسیاری از پزشکان به آن‌ها ‌تجویز می‌گردد. در حالی که در روایات ما خوردن گوشت گوسفند و خروس توصیه شده است. باید توجه داشت که گوشت خروس یکی از داروهایی بسیار خوب است و برای بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. گوشت گوسفند شفا است و شیر آن سم است. گوشت گوسفند به علت چربی که دارد مثلاً در آبگوشت که یک نوع غذای سنتی و لطیفی است باعث از بین رفتن برخی بیماری‌ها می‌شود، پس نمی‌توان یک بیمار مثلا مبتلا به نقرص را از آن منع کرد.

بنابراین شما توصیه پزشکان مبنی بر مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته را نفی می‌کنید؟

در روایاتی از امام موسی کاظم (ع) آمده است که خوردن زیاد گوشت ماهی بدن را فرسوده می‌کند این روایات با تبلیغات انجام شده در توصیه به مصرف گوشت ماهی مغایرت دارد. در بخش آسیب‌شناسی سلولی نیز وجود دارد که گوشت ماهی طبع سردی دارد و عملکرد سلولی را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث تورم سلولی می‌شود؛ بنابراین مصرف زیاد گوشت ماهی باعث بهبود بیماری‌ها نمی‌شود و حتی برخی از بیمار‌ها مانند مرض قند آن را وخیم‌تر می‌کند. متاسفانه این اختلاف نظر در طب سنتی و طب جدید وجود دارد.

روایاتی درباره گوشت‌های دیگر حیوانات نیز وجود دارد، طب اسلامی درباره مصرف آن‌ها چه می‌گوید؟

در کتاب اصول کافی و در روایتی از حضرت علی (ع) آمده است که گوشت مرغ در بین پرندگان همانند گوشت خوک است در بین چهار پایان؛ یعنی حتی در آن زمان‌ که گوشت صنعتی نبوده نیز به‌‌ همان گوشت مرغ محلی نیز توصیه نشده است. به جای گوشت مرغ مصرف گوشت خروس بسیار مفید است. اگر بخواهیم به طور منطقی به این موضوع بپردازیم باید گفت که به طور منطقی به ازای ۱۰ تا ۲۰ مرغ یک خروس برای نسل بعدی مکفی است. پس بر فرض اگر یک مرغ ۴۰ تخم مرغ داشته باشد طبق قانون احتمالات نصف آن جوجه خروس است پس چون به ازای هر ۱۰ الی ۲۰ مرغ ۱ خروس برای باروری و نسل بعدی کافی است پس ما می‌توانیم ۱۹ گوشت خروس را مصرف کنیم. استفاده از مرغ فقط برای مصرف تخم آن است. البته در روایات ما تاکید شده که در خوردن تخم مرغ زیاده‌روی نکنید. در قرآن خصوصاً در سوره واقعه به این موضوع اشاره شده است که پرنده هر چه دور پرواز‌تر باشد گوشت آن بهتر است؛ به استثنای پرندگان حرام گوشت. مانند کبوتر که گوشتش برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است. حتی برای برخی از بیماری‌ها مانند روماتیسم و برای بیمارانی که سلولهای آن‌ها ورم دارد و دچار چاقی هستند، تجویز می‌گردد حال هر چه این پرندگان زمین گیر باشند گوشت آن‌ها حاوی خاصیت کمتر و ضرر و زیان بیشتری است.

آیا گوشت شترمرغ حکم گوشت مرغ را دارد؟

این دو با هم بسیار متفاوت است. گوشت شتر مرغ خود از گوشتهای توصیه شده است.

گوشت شتر چطور؟

ما در حال حاضر به بسیاری از بیمارانی که دچار اضافه وزن هستند گوشت شتر تجویز می‌کنیم. گوشت شتر گوشت مفیدی است و خصوصا اگر جوان باشد دارای گرمی بسیاری است و باعث تقویت قلب و سیستم ایمنی بدن می‌شود. گوشت شتر انسان را صبور می‌کند و در روایاتی از حضرت رسول (ص) آمده است که گوشت شتر را بخورید حتی سالی یکبار.



مصاحبه سینا نیوز با:

دکتر حسن اکبری


منبع: سایت دکتر حسن اکبری
http://www.drakbary.com/ShowNews.aspx?NewsID=43


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡یاعلی♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


♥ حجت الاسلام علوی تهرانی:
القای نا امیدی از رحمت خدا، حربه شیطان برای جهنمی کردن انسان خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ناامیدی از رحمت خدا و به عبارت دیگر یأس یکی از برنده‌ترین سلاح های شیطان برای گمراهی انسان است، گفت: شیطان به وسیله همین فریب انسان را برای همیشه در منجلاب گناه نگه داشته و روز به روز بر گناهانش می افزاید در حالی که اگر با اولین گناه به سراغ توبه می رفت، خداوند او را می بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی، ظهر امروز در برنامه یاد خدا که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، با بیان اینکه خداوند مهربان ترین و بخشنده ترین وجود در عالم هستی است و در بخشندگی و رحمت هیچ‌کس به مثابه خداوند نیست، اظهار داشت: انسان نباید هیچ‌گاه از رحمت و مغفرت الهی ناامید شود زیرا عذاب گناه ناامیدی از رحمت خداوند از عذاب گناهان کبیره هم شدیدتر است.



وی افزود: گاهی انسان خواسته و حاجتی به درگاه خداوند دارد ولی به این علت که حاجتش به تأخیر افتاده یا برآورده نمی‌شود از رحمت الهی مأیوس می‌شود که در این زمینه باید گفت: تمامی خواسته هایی که ما از خداوند داریم ممکن الوجود هستند یعنی یا وجود آن‌ها و محقق شدنشان ممکن نیست یا به این علت که مفسده ای دارند خداوند براساس مصلحت آن‌ها را اجابت می کند.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: گاهی تأخیر در اجابت حاجت ها به این دلیل است که خداوند می‌خواهد بهتر از آن را به انسان می دهد بنابراین انسان نباید از رحمت خداوند ناامید شود.



حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه در قیامت انسان آرزو می‌کند که ای کاش خواسته‌ها و حاجت هایش در دنیا برآورده نمی شد، گفت: علت این موضوع این است که خداوند به پاس هر حاجتی که از انسان برآورده نمی‌کند در قیامت چندین برابرش را به انسان می دهد.



استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان اگر بدترین گناهان را کرده باشد هم نباید از رحمت الهی ناامید شود زیرا رحمت خداوند فوق تصور بشر است، اظهار کرد: یکی از برنده‌ترین تیرهای شیطان در طول تاریخ برای گمراهی انسان یأس و ناامیدی است و شیطان در بیشتر موارد وقتی که انسان یک گناه را مرتکب شد به او می‌گوید که خدا تو را نمی بخشد به خاطر همین به جای توبه هر طور که می‌خواهی زندگی کن و به گناهانت ادامه بده چون به هر حال جای تو جهنم است.



حجت الاسلام علوی تهرانی یادآور شد: شیطان به وسیله همین فریب انسان را برای همیشه در منجلاب گناه نگه داشته و روز به روز بر گناهانش می افزاید در حالی که اگر انسان با اولین گناه به سراغ توبه می رفت و از رحمت خداوند ناامید نمی شد خداوند او را مورد لطف بی انتهایش قرار داده و می بخشید
(منبع سخنرانی:خبرگزاری رسا)


برچست ها :